Knæsmerter

Smerter i knæleddet

Smerter i knæleddet kan skyldes mange forskellige faktorer. Knæleddet er stort og består af mange strukturer, herunder knogle, brusk, ledhinder, menisker, ledbånd og slimsække. Området omkring knæleddet består også af muskler og sener. Overbelastes disse struktuer, kan det forårsage smerter, hævelser og betændelsestilstand i knæet.

Smerter i knæet kan blandt andet opstå i forbindelse med sportsskader. Ca 25% af befolkning i Danmark løbetræner, og omkring 800.000 får årligt en løbeskade.

Har man fået sig en knæskade kan man anvende fysioterapeutisk genoptræning til at styrke og stabilitets træne muskler og bindevæv i knæet.

I forbindelse med en knæskade opstår der ofte hævelse og betændelse, i og omkring
knæleddet. Dette kan medvirke til et ustabilt knæ og at musklerne ikke fungerer optimalt sammen.

En behandling vil typisk bestå af en blanding mellem genoptræning og mobilisering af de led, som ikke bevæger sig hensigtsmæssigt. Behandlingen hjælper knæets muskler til at samarbejde på ny og forhåbentlig få knæet tilbage på samme niveau som før skaden. Træningen af knæet vil også være med til at fjerne og forebygge knæsmerter.

Af og til opleves det at en skade ikke vil forsvinde, til trods for genoptræning, lange pauser og forskellige behandlinger. I disse tilfælde kræves der en anderledes tilgang til behandling. Dette kunne f.eks. være en kombination af manuel behandling, øvelser og akupunktur. Behandlingsformen der anvendes, vurderes naturligvis ud fra hvert enkelt tilfælde.

De hyppigste årsager til smerter i knæet kan være følgende

• Slidgigt
  • Betændelse
  • Ledbåndsskader

Er du i tvivl om hvorvidt vi kan hjælpe dig med behandling af dine knæsmerter? Så tøv
endelig ikke med at kontakte klinikken og hør nærmere!

Få Behandling

Vores dygtige og erfarne behandlere kan hjælpe dig med at finde den helt rigtige
behandlingsform, tilpasset netop dine skavanker. Book en tid via telefonen eller online
booking, for at høre nærmere om dine muligheder, så finder vi i fællesskab den bedste løsning!

Akupunktur Aalborg