Massage

Massage hjælper til at øge blodcirkulationen og det er derfor at huden bliver varm, da det løsner spændte muskler og åbner op for kapillærerne så blodet kan strømme frit. Derved giver massage en bedre gennemstrømning i vævet og facilitere til udrensning af affaldsstoffer som er med til, at forbedre restitutionen efter træning og forebygger ømheden der nogle gange kan komme efter en hård træning.

Massage kan være med til at mindske de smerter som er relateret til muskel-/bindevæv og derfor er det optimalt at bruge i starten af en behandling. Massage har en afslappende og udspændende effekt på muskulaturen og derved er det en god behandlingsform af f.eks. smerter, spændinger, hævelser og skader i muskelvævet.

Fysiologisk massage

Fysiologisk massage er en dybdegående bindevævsmassage, som tager udgangspunkt i bevægaperratet anatomiske opbygning, samt den fysiologiske sammensætning af muskulatur, kongler og nervesystem.

Fysiologisk massage er især godt mod: nakke/skulder smerter, ryg- og lændesmerter, spændingshovedpine, muskelsmerter, myoser og meget mere.

Sportsmassage

Sportsmassage er kort sagt fysiologisk massage men hvor det er sdræddersyet specielt til sportsfolk og dem, der motionerer flere gange om ugen. Man tager stadig udgangspunkt i kroppens anatomi og fysiologi, men derudover bruger man også udstrækning og ledrotation samt massageguns.

Sportsmassage kan være med til at hjælper både med at forebygge skader, lindre muskelsmerter og er med til at øge performance i en given sportsgren.